2008-06-06

Nationaldagen

Nu har det gått en hel vecka sen jag skrev, haft fullt upp .
Klarade naturkunskapen, så nu har jag bara 2 prov kvar i matte och ett i geografi.

Jag har fått klartecken av studievägledaren jag får läsa 2 sommar kurser om jag gör klart geografin och får godkänt då, det är ju det jag vill ha så :)
Så ska försöka klara den nästa vecka på fredagen, och ha matte provet på onsdagen.
Är ju hela kursen på geografin svårt, men ska börja idag, göra om lite av inlämningsuppgifterna , så jag minns sakerna på provet.
Ska klara det för då får jag börja med geografi b när jag är klar, värsta är ju det tar en hel vecka för läraren rätta provet och skicka in det till skolan, så min studievägledare ser det. Så kommer ju ta lite tid, vill börja läsa så jag kan få lite pengar i sommar .
Hoppas jag hinner få börja i alla fall i juli läsa lite så jag hinner med 2 st 100p kurser i sommar,
ska läsa 20p i veckan så det blir ju ca:10 veckor, och sommarlovet är 11 veckor ungefär.
Så en vecka ledigt får jag i såfall, och får ju plugga in på terminen när skolan börjar i såfall, tur man inte har så mycket i början av terminen.
Men annars är det nog 150p står så olika överallt om geografi b , i min säger dem det är 100, på distans skolan jag läser är det 50p. konstigt, men vore inte fel läsa halva tiden men ändå få 100p :)
Mycket skol prat här.

Vädret har blivit jätte varmt och skönt ^^, nästan lite för varmt, men har kunnat sola lite får väl se om man får lite färg :)
Ska våga bada nästa vecka tror jag så vattnet hunnit blivit uppvärmt lite mer :)
Ska vänta på Sofia ska komma hem från Linköping och då ska vi prova bada ,bada fötterna går ju annars.

Idag blir det storstäda och möblera om för jag har anmält oss till vara akuthem för katter som är hemlösa, vi har funderar på det länge, men igår när jag gick upp läste tidningen gick jag in på hemsidan direkt anmälde oss, kraven dem hade nu var man skulle klappa katterna och dem fick tak över huvudet, dem hade fullt på katthemmet , en hade till och med en katt i hennes badrum .
Och en del som ringde och ville bli av med katterna hade hotat slå ihjäl dem ifall ingen kom hämtade dem.
Vilka människor det finns, blev jätte ledsen att folk kan säga så, så nu hoppas vi, dem hör av sig till veckan och kommer tittar och så, så man kan hjälpa till, ingen katt ska få dö för folk är dumma, då kan dem gott och väl bo här och bli bortskämda :)
Är 3 veckor för vuxen katt och 10 veckor för en kattunge man har dem innan dem åker in på katthemmet, men kan även ha dem tills någon vill köpa den med.
Och eftersom jag ska plugga hemma hela sommaren, så kan jag gosa med dem massor :)

Ska iväg till min mamma snart också, lämna lite saker jag köpte med från när vi stor handlade igår jag och Robins mamma.
Handlade i 4 affärer, var tänkt 2 från början, sen kom vi på fler och fler :)
Varför kan vi inte ha normal pris eller lågpris affärer här uppe, vi är faktiskt största stadsdelen i Karlstad.

Blev långt det här ^^,
Men ha en bra solig dag nu på nationaldagen :)

2 kommentarer:

  1. Lycka till med dina prov.
    Vad snälla ni är som ska ta hand om katterna. :)

    Jag har inte badat något än jag heller. Jag frågade A igår ifall vi skulle åka iväg, men han ville inte. Inte tyckte han det var en bra idé att köpa en pool heller. Attans! Hehe. :P Vi har en lite för liten trädgård för pool, men ändå. :)

    Visst är det mysigt att grilla. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, vi har pekås :)

    SvaraRadera