2008-04-09

Jobbsökande och hamlet

Jag har sökt många jobb nu, sökte senaste i går på KF (Konsum Värmland)
Ringde dit och frågade om dem hade några lediga sommar jobb hon jag pratade med var väldigt trevlig sa det inte var fullt än så var där igår lämnade in min ansökan.

Så hoppas verkligen jag kan få något jobb. Hur ska man annars överleva sommaren Robin har inte hitta något än heller, fast vi båda sökt massor.

I fredags var man på rekryterings dagar på ccc och sökte jobb inom äldreomsorgen och hemtjänsten. Intervjuades 2 gånger av Hammarö kommun och Karlstad kommun.
Men hade varit nästan 600 personer där. och i Karlstad fanns bara 80 jobb.
Så inte särslilt troligt man får något. Hoppas på KF nu verkligen, enligt Carro var dem inte jätte noga med cv och såna saker.

Ska gå till arbetsförmedlingen skriva in mig som arbetslös i sommar, kanske man kan få arbetslös kassa eller något.
Får man jobb vore inte det så fel det heller. :)
Men man måste ju överleva också hyra som ska betalas och räkningar.
Lite stressig och nervig för sommaren.
Vill ju kunna hitta på något med, inte bara sitta hemma och knappt ha råd med hyran .

Ska skriva om hamlet besvara frågor, Så googlade runt lite kollade hur andra hade gjort, så fått lite hum om det nu.

Snart ska man försöka äta lite frukost/lunch och göra sig i ordning och åka till svenska ja inte varit på en evighet.

tjosan

1 kommentar:

  1. Hoppas du får ett sommarjobb. Jag håller tummarna.

    Ja, visst är de söta. :)
    Och visst är det gott med tacos. Riktig festmåltid det! Hihi. :P

    Jag tycker verkligen du ska gå med i EFIT. Det är roligt. När man väl kommer ihåg det. :P Lätt att glömma bort och missa.

    Tentan gick tyvärr inte vägen. Klantade till det på ett tal. Hade skrivit rätt först men ändrade mig. Typisk! :( Men, men... Det kommer fler chanser.

    Det vore jättekul att träffas i sommar om du ändå har vägarna förbi. :D Det var ju riktigt längesen!

    Kram

    SvaraRadera