2008-07-06

Katt och Personlighetstest

Så vi hämtade en Oskar hem i fredags, och det har inte alls gått bra, Emo tycker inte om han alls, och han visat tecken på aggressioner bitits hårt och anföll mig när jag skulle flytta lite på han när jag skulle sova han låg obekvämt på mig och jag tog i han försiktigt och sakta försökte bara flytta han några centimeter då anföll han mitt ansikte inte så kul. Men blev inget märke eller så som tur är, men jag klarade inte av sova längre då med han bredvid mig så jag fick gå lägga mig i soffan kul värre. Så nu är jag avskräckt från att klappa han, Robin har några bit märken av han och jag vill helst inte ha det. Räckte med klor på sidan av ansiktet.

Så ska försöka få Robins mamma eller John åka med mig till Kristinehamn med han imorgon helst för det här går inte.
Vet jag borde ge det mer tid och så, men Emo mår dåligt av det här och han mår dåligt av det med så bättre han kan få ett hem och känna sig trygg i.
Det kan ta månader innan dem vänjer sig vid varandra och det är bara jobbigt för dem båda och oss vi får sova i olika rum med varsin katt för det går inte annars.
Känner mig frustrerad över att inte kunna ta hand om en hemlös katt, men som Sofia sa vem vet vad han gått igenom och hur hans psyke är.

Jag gjorde ett personlighetstest på Zapera . Säg till om ni tycker det stämmer eller inte stämmer.

Här kommer det :


SÅDAN ÄR DU:

Du är mycket intresserad av, vad som pågår i din omgivning. Du gillar att prata med andra (nästan oberoende om vad det handlar om) och att vara med, där "det sker".

Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut – även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.

Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.

1 kommentar:

  1. Nej, vad tråkigt att det inte gick så bra med Oskar. :/ Du kanske finner någon annan på katthemmet som det funkar bättre med. Fråga om du får ta med Emo dit så hon kan hälsa på katterna.

    Ja, precis. Ibland måste man unna sig något. Och det var väl värt det för det smakade ju bra. :)

    Japp. 20 kr per natt. Sen har vi fixat platt-TV i de rummen. Andreas är med i styrelsen. :P

    Ja, vad roligt.
    Ja, de är jättebra! :)

    Kram

    SvaraRadera