Men till poängen, hur kan man missa en sån sak? Nu skyller jag faktiskt inte alls på mejeriet för de hade köpt bilden av en bildbyrå som måste ha glömt det, sen att han inte ens vet om att hans ansikte pryder detta är väldigt konstigt. Köper man bilden av en riktigt bildbyrå så ska det ju vara okej, inte direkt som de gick köpte bilden på gatan direkt.
En till sak som var lite skum var att mannens bekant som bor i Stockholm hade helt "plötsligt" sett det, fast bilden har varit på förpackningarna i 8 år, jag menar det har varit reklam lite överallt om just turkisk yoghurt i tidningar pelare m.m. Hur kan han som ändå känner mannen på bilden och bor i Sverige missat detta i 8 år. Visst är det skumt.
Vad tycker ni? Håller ni med? eller inte håller med? Dela gärna med er dina/era åsikter.
Så tekniskt sett så kan Facebook t ex, som äger alla bilder någon lägger upp, sälja rätten att använda bilden till någon annan, exempelvis ett företag som vill ha bilden på sin yoghurtburk... usch... läskigt!!! /Curly
SvaraRadera