2009-01-21

Spricka i muggen

Imorse gjorde jag som alla andra mornar häller upp varmt vatten från vattenkokaren i en te kopp, förutom idag hände en sak som inte brukar hända, ja just det ja muggen eller koppen som man kan kalla det också sprack och vattnet började sippra ut. Över skärbrädan ner på golvet. Jag har haft lite mycket otur på sista tiden med saker som går sönder , men en kopp det ska för gud skull hålla varmt vatten som det har gjort annars. Så fick ta en annan mugg istället som inte gick sönder. Otur jaa,

Idag ska jag lära mig trädiagram och tvätta. Kankse läsa lite psykologi och geografi med, förhoppningsvis så om alla jag brukar prata med på datorn och sånt är tråkiga idag så kanske jag får lite mer gjort. Borde gå låsa sig ute från facebook och msn...

Jag blev faster i lördags klockan 18.06 till en liten tjej. Som ska kallas Evy. eller ja hur dem nu vill det ska stavas, Namnet lutar åt evelina och nåt liknade.

Min R börjar bli frisk för igår kallade han mig för kvinna. Typ gör det kvinna. Bättringsvägen ja verkligen..
Jag hoppas jag inte blivit smittat för det har jag inte tid med, men har ju lite bättre imunförsvar än vad R har så förhoppningsvis klarar jag mig galant utan massa sjukdomar.

Mina eller förlåt våra katter är lite galna ibland springer i världens fart och hinner inte stanna innan väggen, tur dem har päls. Får snart sätta upp kuddar på väggarna.

Dags för frukost.

/Helena

2 kommentarer:

  1. Haha vet inte hur många gånger Diesel springer in i väggarna :P Fast Turbo är dummast för han springer in i fönstret, gång efter gång :P

    SvaraRadera
  2. Hej hej! :-)
    Kul att du följt min blogg och uppskattat mina recept..
    Jag provar nu att starta en renodlad matblogg istället.. du hittar den på http://matbloggen-chili.blogspot.com/ om du är intresserad.. :-)
    Jag är dock inget proffs.. bara en glad amatör i köket!

    Kram
    Ninne

    SvaraRadera