2008-09-11

Tvättdag

Håller på och tvättar för fullt inte så roligt med tar allt nu så jag blir av med det, har så fruktansvärt tråkigt, behöver plugga men är så sliten och ryggen gör ont i dag så orkar inte just nu.'

Väntar på Robin ska höra av sig också, kan ju vara kul veta om han kommer hem nu innan han ska jobba 12 eller inte. Antagligen inte, tror han kommer efter jobbet typ 7 i så fall men kan ju vara kul om han hör av sig ändå så man vet, han har ju inte mobilen på så lite svårt nå han. Hade varit kul haft hjälp med tvätten med, men men nästa gång får han tvätta om han lovar inte krympa mina kläder igen. Fick dra ut armarna i mina tröja sist så dem skulle passa.

Alltså är det så tjejer har lättare för att höra av sig om man blir sen osv medan killar(menar självklart inte alla nu det finns säkert tusen undantag) tar det lite hipp som happ. Menar som mitt exempel nu Robin har varit hundvakt åt hans mamma och Johns hund sen i söndags jag har alltså fått vara ensam 5 nätter med natten som kommer nu, och jag känner gud vad tomt det är och vill helt prata en gång om dagen och kanske bara höra hur det är, medans han verkar inte behöva det, han är ingen sån som bara kan ringa när jag är på stan undra när jag kommer hem om det inte gäller mat då sälvklart ska du laga mat eller ska jag köpa pizza? den frågan som dyker upp mest i såfall. Visst att han får komma som han själv vill, bara kan var kul veta ibland vi bor ju ändå ihop, som idag tex. Störande att inte veta. Han kan inte bara ringa säga jag kommer imorgon efter jobbet eller jag kommer idag, gag störande jag vill ha klara besked.

Nog tjatat om han, han kommer få höra allt när han kommer hem.
Har prov i Svenska B imorgon antiken och medeltiden hoppas det kommer gå bra, känns som jag fattat mer än förra terminen, men ändå just nu känns det tomt i skallen.

Snart tillbaka till tvättstugan ska försöka läsa lite ur boken och anteckningar jag gjort under lektionen. Min rygg gör verkligen jätte ont tror jag suttit för mycket vid datorn och en muskel hamnat i kläm på nåt vänster och ingen massage kan jag får heller, gud vad jag är gnällig idag.
Blir så lätt när man haft en jobbig dag.

Imorgon blir nice Johan och Lina kommer över och jag ska laga lax och baka en kolakaka till efterätt så Robin får stå för städandet. Behövs ju handla till allt det här också, får gå in på pekås imorgon handla och hoppas dem har det bara, Hemköp är så dyrt, och konsum här uppe är ännu värre:P

nej ha en bra kväll :)
/ Leah

1 kommentar:

  1. Ja, fy för tvätt. Vi hade också samlat på oss en del. Fem maskiner tror jag... Idag ska jag väl försöka få lite städat igen också.

    Jobbigt med ont i ryggen. Du kunde fått specialmassage av mig, jag har ju gått intensivkurs i det på skolan. :P

    Tack så mycket. Förkylningen har ännu inte avtagit, men jag har i alla fall ingen huvudvärk eller feber längre. Det är jag tacksam för.

    Hoppas tentan gick bra idag.
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera