2009-05-19

Alla NP är klara

NP= Nationella prov.

Jag är klar men alla nationella prov i svenska b ska klara kursen den här gången är så himla peppad på det. Ska man ha stor bokstav när man skriver "svenska" ? Jag är ganska sämst på stava.

Idag var det ju den muntliga delen på svenskan, så nervös jag avskyr prata inför folk ställa sig längst fram i klassrummet, som tur var fick jag bara göra det med två elever till, läraren och en lärarkandidat. Gick mycket bättre än vad jag trodde. Så godkänt hoppas jag man kan få i alla fall.

Sen efter svenskan var det snabb lunch 30 min ungefär jag åt snabbt en baguette med kycklingröra så gott. Sen data lektion vi knackade lite html koder, var intressant och lärorikt vissa kunde jag redan och vissa lärde jag mig om inte annat, efter det var det dags för ett till muntligt i religionen hinduismen, fick göra det ensamt med läraren och det gick bra sa hon och det kändes bra för mig :)
Kanske kan få bort det skräcken innan universitetet hoppas jag. Det värsta stora delen i alla fall.

Sen hem det har aldrig varit så underbart komma hem, ska snart iväg till dyra Konsum och handla lite gott till ikväll, jag och R ska ha en myskväll underbart.

Är tre serier på direkt efter varandra som vi båda följer,
Först ut 20.00 Navy cis
Efter det blir det 21.00 House
Och sist men inte minst 22.00 Hell´s kitchen
Efter dem sova dags.

En härlig avslappnade kväll framför mig behövs verkligen efter den här pluggning man har haft senaste tiden. Men ska faktiskt försöka läsa lite till provet på fredag.

Vad ska ni göra idag?

/ Helena

1 kommentar: