2009-05-10

Vart är empantin Sverige?

Hur kan man inte låta någon åka på sin egen mammas begravning ? Läste det på aftonbladet tryck här om ni vill se vad jag pratar om.

Jämförelsen var ju det sämsta jag varit med om citat: – Man drar ju gränsen någonstans, skattebetalarna betalar för dem som är aktivt arbetssökande. Om man då gör något annat så är vi inte beredda att betala det. Åker man och besiktigar bilen eller till sin svärmor på ålderdomshemmet så är man inte aktivt arbetssökande, säger han.

Säger alltså Lars-Erik Mellilä, som är expert på arbetslöshetsförsäkring på Arbetsförmedlingen

Begravning kan inte jämföras med besiktar bilen eller hälsar på svärmor. Vart är vägen på väg om man jämför sådana saker? Han kan ju inte riktigt vara torr bakom öronen men den jämförelsen.
Hon kunde faktiskt hinna söka några jobb samma dag innan begravningen eller efter. Man måste ju låta folk kunna sörja sin egen mamma en dag. Tycker så synd om henne.

Om nån startar en namninsamling för det här jag är så med på skriva på.
Det är ett hårt nytt tufft Sverige på väg. Hoppas vi byter regering nästa år.
Visst Mona Sahlin är kanske inte det bästa ledaren, men så mycket bättre än vad vi har nu.
Och hon kommer ju inte styra landet själv direkt.

Var tvungen få ut mig det, blev riktigt upprörd över det.

Blev inget bergvik igår för Elins mamma blev sjuk så hon skulle ordna medicin och så till henne. Men idag ska jag och R åka ska bli härligt. Har börjat regna ute också, trist. Vore härligt med lite mer vårväder.

Vad ska ni göra idag?

Lämna gärna era synpunkter på det jag skrev längre upp.

/Helena

2 kommentarer:

  1. Här är beskrivningen hur man gör en sån rullgardin:

    http://mittegnahem.blogspot.com/2008/03/gr-en-1700-tals-rullgardin.html

    Kul att du gillar min blogg, skall ta mig tid att läsa igenom din!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är helt sjukt...förstår inte var vårt samhälle är på väg:-/

    SvaraRadera