2009-11-13

Helg i Karlstad

Den här helgen blev jag hemma (har ju två hem nu ), så jag kan gå till biblioteket imorgon och på Söndag och få plugg gjort. Glömmer alltid bort plugga när jag åker hem(till älsk i Örebro). Blir mer mys och sånt då man inte har under veckorna. Då glöms det lätt bort.

Så imorgon ska jag gå upp halv 10 äta frukost och kila iväg till biblioteket, håller på och snöar nu så lär bli lite mys gå iväg imorgon. Förhoppningsvis kommer snön ligga kvar för det är minus grader.

Ni kanske minns jag klagade över skopunkten över skor som gick i sönder. Jag fick helt nya för två veckor sedan(eller var det tre) nåt av det i alla fall. Gissa om inte dem gick sönder också så var iväg idag och fick nya (igen) tog lite mer rejäla skor nu tyvärr men såna med tunn sula på skopunkten pajjar ju alltid(verkar det som). Dem blir ju bra inviga imorgon när det är snö ute, så kankse hade det någon mening med det. Synd bara för dem jag valde sist var gryymt snygga. Men ingen kvalité.

Folk måste ju tror jag inte gör annat än köper nya skor hela tiden, som tur är dem gratis ;)

Bästa är dock med skopunkten, det går så lätt och snabbt att reklamera dem inget tjat utan dem ser vad som är sönder och man får välja nya. Skönt det!
Nu ska dem hålla. Kan inte få pengarna tillbaka heller om ni undrar för det var tredje paret i deras erbjudande. Så tyvärr inte. Men få nya skor några gånger om året är väl inte helt fel om man ser på det på ett annat sätt ;).

Idag har jag träffat Per och vi pluggade lite och åt lunch tillsammans, pizza var riktigt gott :).
Sen kom jag hem och jag, mamma och lillebror åkte till Maxi där jag bytte skorna först, och handlade lite mat. Och köpte pyjamas sätt som består av short och linne, för 39 spänn bara på maxi, som hittat, var barn storlekar men tog den största och den såg nästan lite stor ut men hellre det än för liten. Ibland har man tur. Sen köpte jag mest mat, lite godis och sånt, inget kul skriva här kankse ;)-

Imorgon blir det baka lite, och plugga. Sen fira mormor som fyller år. Sen plugga lite till eller slappa.

Nej dags sova nu ifall man ska gå upp tidigt imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar