2009-11-28

Örebro

Kom hit i torsdags förmiddag, kom hem till lägenheten och myste med kissarna, R var i skolan för förläsningsgrejs. Så jag passade på gå och handla på Willys vilket är ca 1.5 km kanske lite inte så långt egentligen, men när jag började närma mig halvägs kom det motvind och hållde i sig fram till willys inte lätt motvind heller. Men handla och gick hem igen och var helt slut. Jag har ingen kondis min kondis är lika med noll. Och tänk det med kassar att bära hem med också inte lätt. Men kom hem i alla fall.

Är orolig för Emo hon har börjat bli så smal, hon var smal innan men nu syns det verkligen i ansiktet. Försökte locka henne med favorit mat, makrill, kyckling men inget har dugit. Vi tror hon är deprimerad nu, hon har ju alltid fått vara ute men sen vi flyttade har hon varit inne, vi är fär fega för låtar henne gå ut här, rädd hon inte hittar tillbaka osv. Så vi har varit med några gångar nu och igår fick hon vara ensam ute tre gånger, fast vi har någorlunda koll på henne. Och igår kväll hörde jag henne äta så det verkar som det har funkat lite. Så nu är hon ute igen så ska snart gå ut kolla vad hon gör.

Då är det bara Sagas tur snart då. Men hon är vildare hon så henne får det nog ta lite mer tid för.

Sitter och äter frukost ska åka till Michaela sen och hälsa på :) Tänkte passa på gå in på bikbok när jag är i stan kolla om dem har jeans till mig.Har två par nu som är för små. Så bra köpa ett par till och ansiktskräm ska jag ha, glömde min i Karlstad.

Min kära sambo ligger och sover än, blir lite lätt irriterad på han, jag är inte i Örebro varje dag, men sova bort tiden kan han göra, kunde man nästan stannat kvar i Karlstad. Funderar på göra det nästa helg blir dyrt åka fram och tillbaka hela tiden, sen om jag inte har så mycket här att göra kan jag väl lika gärna stanna i Karlstad.

Dags för sminket på och gå ut hitta Emo och sen dra mig iväg till stan.

2 kommentarer: